پیشرفت در تولیدات لوازم خانگی داخل کشور در طول یک دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. از جمله تولیدات مورد توجه سازندگان داخلی دسته‌بندی لوازم خانگی کوچک و علی‌الخصوص جاروبرقی بوده است. با این وجود آیا محصول واقعا کاربردی با دانش روز دنیا در کشور بر اساس سبک زندگی ایرانی ساخته می‌شود؟
بکارگیری دانش مطابق با فناوری روز دنیا در تمامی مراحل طراحی و تولید مهم است. با این وجود آیا کالای ساخته شده مطابق با سبک زندگی متداول در ایران است؟ در واقع ابزار ساخته می‌شود تا دقیقا یک بخش کامل از زندگی را برای انسان‌ها آسوده سازند و در این مسیر توجه به سبک زندگی مهم است.

بررسی فناوری‌های روز به کار گرفته شده در جارو برقی

تکنولوژی‌ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و جاروبرقی‌های امروزی با وزن سبک‌تر، صدای کمتر و قدرت بالاتر عرضه می‌شوند. یکی از چالش‌های حل شده به واسطه جاروبرقی‌ها، کنترل‌پذیری راحت‌تر است. بهره‌گیری از صفحه LED نمایشگر وضعیت کارکرد از جمله مهم‌ترین این فناوری‌ها شناخته می‌شود.
چالش دیگری که با بهره‌گیری تکنولوژی در دنیای امروز حل شده است، آلودگی هوا پس از استفاده جاروبرقی است. در واقع موتور جاروبرقی‌ها در گذشته با پرتاب کردن گرد و غبار در هوا، عملا باعث هوای آلوده در داخل منزل می‌شدند. این مسئله برای افراد مبتلا به آسم مضر بود و حتی افراد سالم در معرض حساسیت و مشکلات ریوی قرار می‌گرفتند. با این وجود زمانی که مدل جدید جاروبرقی دوو مجهز به فیلتر HEPA 13 معرفی شد، این چالش حل شده و پس از استفاده، محیط عاری از آلودگی‌های محیطی است.
فرش‌های اصیل ایرانی در بیشتر خانه‌ها یافت می‌شود و در دکوراسیون داخلی منازل ما در ایران نقش بسیار مهمی دارند. وجود یک برس توربو برای جمع کردن پرز و موی جمع شده داخل بافت فرش و موکت در جاروبرقی‌ها مهم است. «جاروبرقی دوو مدل اسپرو» با وجود این قابلیت، کاملا مطابق با سبک زندگی ایرانی طراحی شده است.

استفاده سهل، ویژگی مهم جاروبرقی دوو

جاروبرقی دوو مدل اسپرو در کنار فناوری‌های به کار برده شده، طراحی شده برای استفاده آسان است. در واقع با توجه به سبک زندگی آپارتمانی، حرکت آسان جاروبرقی دارای اهمیت بسیار زیادی است و از سوی دیگر وزن پایین جاروبرقی باعث می‌شود که استفاده از دستگاه برای کاربران ساده‌تر باشد. در کنار تمامی این ویژگی‌ها، طراحی ارگونومیک دسته جاروبرقی دوو مدل اسپرو نیز از بروز کمردرد جلوگیری می‌کند.

اهمیت به مصرف انرژی

مصرف بهینه انرژی به خصوص در دنیای مدرن حائز اهمیت است چرا که به‌صورت مستقیم بر هزینه‌های زندگی تاثیرگذار است. بهره‌برداری از موتور 2100 وات با قدرت مکش 650 وات در محصول اسپرو، این محصول را به انتخابی تبدیل کرده است که به مدیریت مصرف انرژی کمک شایانی می‌کند.

سخن پایانی

ابزار در خدمت انسان‌ها هستند تا زندگی را برای آنها ساده تر کرده و رفاه ایجاد کند. موارد استفاده از هر ابزار به صورت مستقیم با سبک زندگی در هر جامعه مرتبط است و بر همین اساس تولید‌کننده‌ای موفق است که بتواند محصولی برای برطرف کردن این نیازها باشد.