سازندگان لوازم خانگی چه مسیری را برای پیشرفت انتخاب کرده‌اند؟

مونتاژ محصولات خارجی نه تنها در شان مصرف کننده ایرانی نیست، بلکه حتی برای پیشرفت کشور نیز عملا هیچ سودی به همراه ندارد. با این وجود ایجاد خطوط مونتاژ برای کشوری که صنعت چندان پیشرفته‌ای در زمینه تولید لوازم خانگی نداشته است، یک اقدام حیاتی است. در دهه گذشته شاهد آن هستیم که هلدینگ‌های معتبری دست به مونتاژ محصولات خارجی زده‌اند که امروز به‌عنوان طراح و سازنده با همان برندهای وارداتی شناخته می‌شوند.
برند لوازم خانگی دوو زمانی که به ایران وارد شد، یکی از برترین برندهای دنیا در زمینه طراحی و تولید لوازم خانگی شناخته می‌شد. با این وجود، در حال حاضر این برند به‌صورت مستقل در ایران طراحی و تولید شده و با همین برند در بازار عرضه می‌شود. با این وجود پیشرفت‌های حاصل از حضور این برند در ایران غیرقابل انکار بوده و می‌توان گفت که خرید اصولی این برند باعث ایجاد خاستگاه طراحی محصول شده است.

ایران و طراحی مطابق با استانداردهای جهانی

فناوری‌ها در حال پیشرفت هستند و صرف حضور یک برند در کشور نمی‌تواند به روز بودن تکنولوژی را تضمین کند. در این مرحله سازنده است که با استفاده از تجارب گذشته برند و اعتماد به نخبگان داخلی، به طراحی و تولید محصولات جدید و مطابق با فناوری روز دنیا بپردازد. نمونه‌ای از این عزم داخلی را می‌توان در طراحی و تولید «ماشین لباسشویی سنیور» با برند دوو مشاهده کرد. در واقع این محصول که با برخورداری از استانداردهای اروپایی در کشورمان طراحی و تولید شده، از قابلیت‌ها و برنامه‌های متعدد شستشو برخوردار است که رقابت‌پذیری این لباسشویی با نمونه‌های خارجی را امکان‌پذیر می‌کند.
شاید این سوال برای مصرف‌کننده مهم باشد که طراحی و تولید محصول داخلی رقابت‌پذیر با نمونه خارجی چه تاثیری بر زندگی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ارائه خدمات و پشتیبانی از محصولات داخلی به‌صورت کاملا غیر‌قابل انکار بیشتر از نمونه‌های خارجی است که در حال حاضر به‌صورت قاچاق در کشور حضور دارند. در کنار این مسئله، نمود پیشرفت داخلی در تولیدات باعث می‌شود که تکیه بر خارج از کشور کاهش پیدا کرده و هزینه‌های زندگی ناشی از خرید محصولات مصرفی کاهش قابل توجهی داشته باشد.

اعتماد سازنده به محصولات با کیفیت داخلی

زمانی که سازنده بتواند محصولاتی با کیفیت تولید کرده و رقابت‌پذیری با نمونه‌های خارجی ایجاد کند، می‌تواند این اطمینان را به خریداران بدهد که محصول را با خیال راحت استفاده کنند. به همین منظور ماشین لباسشویی دوو مدل سنیور با امکان تعویض یا عودت وجه تا 30 روز پس از خرید از سوی کارخانه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است و در عین حال ارائه گارانتی تعویض موتور دایرکت درایو برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌های به روز در لباسشویی سنیور برند دوو

برند دوو ماشین لباسشویی دوو را با طراحی مدرن و به روز ارائه کرده است و شما می‌توانید نسبت به خرید محصولاتی با بالاترین کیفیت اقدام کنید. برخورداری از موتور بدون تسمه دایرکت درایو با مصرف بهینه انرژی و در عین حال کاهش میزان آب مصرفی حاصل از تکنولوژی Jet Wash باعث می‌شود که در مصرف منابع انرژی صرفه‌جویی صورت گرفته و هزینه‌های خانوار با کاهش همراه باشد.
15 برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سنیور در کنار برخورداری از امکان شستشوی سریع 14 دقیقه ای باعث شده است تا مدیریت زمان و برنامه‌های شستشو در بالاترین سطح برای مصرف‌کنندگان ماشین لباسشویی سنیور در اختیار باشد.

جمع‌بندی

پیشرفت کشور و گذار از دورانی که ایران تنها به مونتاژ‌کننده لوازم خانگی تبدیل شده بود با سرعت بسیار زیادی صورت گرفت. این مهم با وجود سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و خرید برندهای مطرح صورت گرفته و مصرف‌کنندگان ایرانی را قادر به برخورداری از فناوری‌های روز دنیا می‌کند. فناوری‌هایی که در شان خانواده ایرانی بوده و در مدیریت منابع انرژی کشور نیز تاثیر بسزایی داشته است.