چالش‌ها و فرصت‌های

صنعت لوازم‌خانگی


ثبت تولید 18.5 میلیون قلم محصول ایرانی؛
این مهم‌ترین مشق تولیدکنندگان لوازم خانگی در سال جاری است.

در روزهایی که صنایع نفتی ایران در گیر و دار تحریم هستند و صنعت خودروسازی هم با مشکلات متعددی ازجمله زیان‌دهی دست و پنجه نرم می‌کند، آیا صنعت لوازم خانگی می‌تواند به‌عنوان پیشران و لوکومتیو اقتصاد ایران به ایفای نقش بپردازد؟

صنعت لوازم خانگی در حالی وارد قرن جدید شد که طی چند سال اخیر رکوردهای جدیدی در حوزه تولید از خود بر جای گذاشت. تا چند سال پیش که بازار لوازم خانگی ایران جولانگاه برندهای کره‌ای بود شاید حرف زدن درباره ثبت تولیدات میلیونی در این صنعت بیشتر شبیه به یک رؤیا و آرزو بود؛ اما سال گذشته تولیدکنندگان ایرانی در غیاب خارجی‌ها توانستند به رؤیای خود پر و بال دهند و ابتدای سال گذشته در برنامه‌های خود ثبت تولید 17.5 میلیون قلم لوازم خانگی را هدف‌گذاری کردند.

داستان مردی که این شرکت را از هیچ ساخت و به غولی بزرگ در دنیا تبدیل کرد…

تا کنون به نام برند «دوو» توجه کرده‌اید؟ کره‌ای‌ها می‌گویند این اسم به معنی این است که «جهان بزرگ است».

دوو؛ چگونه دوو شد؟

دوو شبکه‌ای متشکل از 100 شاخه در سراسر جهان داشت و مجموعا 3500 محصول مختلف را در بیش از 130 کشور جهان عرضه می‌کرد. هر چند، بلندپروازی‌های جهانی کیم وو چونگ، سرانجام از توان منابع شرکت فراتر رفت و در اواخر دهه 90 میلادی دوو به شدت مقروض شد. اما نام این برند به عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای کره جنوبی در تاریخ این کشور ماندگار شد…

 

15
نظرسنجی

آیا از لوازم خانگی ساخت ایران استفاده می‌کنید؟

عضویت در خبرنامه